SpaceNed verbindt
de Nederlandse ruimtevaartsector

  • Home
  • Nieuws
  • Ruimteonderzoek Zuid-Holland krijgt sterke impuls

Nieuws

SpaceNed zoekt een Coördinator (fulltime)

Over SpaceNed

SpaceNed is de brancheorganisatie voor de Nederlandse ruimtevaartsector. SpaceNed telt zo’n 40 leden en heeft als doel de positie van de Nederlandse ruimtevaartsector te versterken en zo bij te dragen aan een dynamische en competitieve sector.

SpaceNed verbindt de Nederlandse ruimtevaartsector – zowel bedrijven als kennisinstellingen – om de marktpositie van deze sector te versterken. De huidige kernactiviteiten van de vereniging zijn daarbij:

  • Netwerk faciliteren
  • Handelsbevordering en exportpromotie
  • Public Affairs
  • Communicatie

SpaceNed is zich zeer bewust van een groeiende ruimtevaartmarkt, zowel binnen Europa als in de rest van de wereld. De vereniging wil haar leden binnen deze markt optimaal positioneren om met innovatieve oplossingen bij te dragen aan wereldwijde uitdagingen, aan wetenschappelijke doorbraken én uiteraard aan significante omzetgroei van de sector in Nederland. Om deze ambitie waar te kunnen maken, heeft SpaceNed meer capaciteit voor de organisatie en uitvoering nodig dan die nu beschikbaar is. Daarvoor wil SpaceNed een coördinator aannemen, die het bureau van SpaceNed gaat opzetten en de coördinatie, organisatie en uitvoering van een aantal hiertoe ondersteunende activiteiten gaat doen. Er  zal in teamverband nauw samengewerkt worden met Space Campus Noordwijk. Tevens is ondersteuning door een secretariaat aanwezig.

De positie

Als coördinator bij SpaceNed ben je verantwoordelijk voor een efficiënte en professionele uitvoering van de kernactiviteiten van de vereniging. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een aantal specifieke taken die de vereniging verder brengen in haar ontwikkeling:

  • Het opzetten van het bureau
  • Het organiseren, coördineren en uitvoeren van activiteiten van SpaceNed, zoals
    • Evenementen ten behoeve van het eigen netwerk van leden, zoals de halfjaarlijkse ALV, de nieuwjaarsreceptie en verschillende themasessies;
    • Evenementen ten behoeve van het uitbreiden van het netwerk of het aanhaken bij andere netwerken;
    • Het vervullen van een loketfunctie voor de vereniging;
    • Communicatie activiteiten, zoals een website en een nieuwsbrief;
    • Beursbezoeken;
    • Inkomende en uitgaande bezoeken van vergelijkbare organisaties in andere landen en sectoren;
    • Verschillende werkgroepen coördineren.
  • Samenwerking met Space Campus Noordwijk.

Voor wat betreft de organisatie van een aantal evenementen en themasessies, gebeurt dit samen met of mede namens Space Campus Noordwijk. Tevens wordt voor dit onderdeel nauw samengewerkt met andere Space organisaties, waarbij uiteraard het positioneren van Spacened als brancheorganisatie belangrijk blijft. Je legt verantwoording af aan het SpaceNed bestuur.

Onze ideale kandidaat

Onze ideale kandidaat heeft hart voor de ruimtevaart. Hij/zij is gedreven om elke opdracht binnen budget en tijd af te ronden. Een “open mind” en creativiteit  gecombineerd met een gezonde dosis realisme zijn essentieel voor deze positie.

De ideale kandidaat heeft ervaring in een soortgelijke functie of in ieder geval met een aantal van de activiteiten die bij de functie horen. Hij of zij is niet bang om grote uitdagingen aan te gaan en neemt zelf initiatief om verbeteringen aan te brengen in alle aspecten van zijn/haar taken en professionele omgeving.

We zijn op zoek naar een kandidaat met een positieve, professionele houding en een gezonde dosis humor.

Daarom moet hij/zij

  • Een opleiding op HBO niveau, zoals event management
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring
  • Ervaring met coördinatie van internationale beurzen/ relatiemanagement
  • De Nederlandse en Engelse taal machtig zijn. Kennis van Duits of Frans is een pré.
  • Ervaring in het high tech branche (pré)
  • Ervaring of affiniteit met ruimtevaart (pré)
  • De juiste communicatie vaardigheden hebben om in een omgeving te werken die zowel politiek alsook technisch inhoudelijk uitdagend kan zijn

Persoonlijk profiel

  • Pragmatisch houding
  • Goede organisatorische vaardigheden;
  • Goede communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels
  • Persoonlijk initiatiefrijk met een basisdrang tot verbeteringen
  • Bereid en gewend tot het nemen van verantwoordelijkheid

 Wat wij bieden

  • Een bruto salaris, minimaal € 2.500,00 en maximaal € 4.000,00 per maand, bij een 40-urige werkweek, vakantiegeld (8%) en reiskostenvergoeding. Je krijgt de beschikking over een laptop en mobiele telefoon.
  • Flexibele werktijden
  • Een uitdagende en inspirerende werk omgeving

Het gaat vooralsnog om een aanstelling van 1 jaar, waarbij het de uitdrukkelijke bedoeling is dit ook na dit jaar voort te zetten.

Reageren

Je motivatie, voorzien van CV zien we graag tegemoet via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Je kunt reageren tot woensdag 2 december 2020.
De eerste oriënterende gesprekken staan gepland op woensdagmiddag 9 december of maandagmiddag 14 december a.s.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 
What do you want to do ?
New mail
 
 
What do you want to do ?
New mail